קידום אתרים אורגני

seo / פרסום / שיווק / קידום אתרים אורגני לעסקים ב Google ושאר מנועי החיפוש

מה זה? איך לבצע קידום אורגני מקצועי למקום הראשון? איך לבצע קידום אורגני טוב ובזול? איך לקדם חנויות וירטואליות ואיך לקדם אתרי תוכן?

מקדם אתרים מומחה

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני = לקדם את האתר למקומות הראשונים במנועי החיפוש בביטויים ספציפים.
לדוגמא, לאתר שעוסק ברהיטים וממוקם במרכז, נקדם את הביטוי “רהיטים במרכז”, כך שכל מי שיחפש במנועי החיפוש את הביטוי הזה, ימצא את האתר כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש.

והכוונה כמובן, בניגוד לתוצאות הממומנות / הפרסומות בהם יש תשלום על כל כניסה לאתר, להגיע לתוצאות שהן ללא תשלום ולכן נקראות “אורגניות”.

נגן וידאו אודות מה זה קידום אתרים אורגני?

איך מקדמים אתר אינטרנט בצורה אורגנית?

או יותר נכון לשאול "מה משפיע על תוצאות הקידום האורגני?" ומשם לגזור את הפעולות לקידום האתר

נגן וידאו אודות מה גוגל אוהב?
1
2
3
אופטימיזציה
בצורה הפשוטה והבסיסית ביותר, מנועי החיפוש סורקים את האתר ומבינים לפי הטקסט הרשום במה הדף עוסק,.
חווית משתמש
הרובוט / בינה מלאכותית של מנועי החיפוש בודקים "איך הגולשים הגיבו לאתר", דרך כל מילת מפתח ספציפית ולדף הספציפי אליו הגולש הגיע. כמה זמן הגלוש שהה באתר? האם הגולש קנה? האם הגולש עבר בין דפים / גלל בקצב קריאה את המשך הדף? מה הזמן טעינה של אתר? וכדומה אינספור פרמטרים שונים.
מוניטין האתר / הדף המקודם
מה הוותק של האתר? מה הוותק של הדף הספציפי שמקודם? האם יש אתרים אחרים שמסמנים שהאתר "טוב" באמצעות קישורים?

איך לעשות קידום אתרים אורגני בצורת מקצועית?

מחקר מילות מפתח

שלב מקדים לעבודה באתר:

* הכלי הנפוץ הוא כלי המילות מפתח של גוגל (שזמין למי שיש קמפיין ממומן פעיל בגוגל) ואפשר לחפש ברשת גם מספר כלים אחרים. במיוחד למי שאין קמפיין ממומן בגוגל שמאפשר גישה לכלי והאמת שגם בלי קשר הכלי חיפוש מילות מפתח של גוגל לא כזה מדויק ומראה יחסית כמות מצומצמת של מילות מפתח רלוונטיות, אז אפשר להיעזר בעוד כלים מקביל.
באתרים שכבר מקודמים, מומלץ להשתמש ב google search console בכדי למצוא מילות מפתח חדשות תוך כדי תנועה (מאפשר לראות מה וכמה חיפשו מעשית. לא “השערה” של כלים שונים).

הדגש כאן: למיין את מילות המפתח לתתי קבוצות, ולרוב בשביל שבשלב הקמת הדפים נדע לאיזה נושאים להקים דפים (במקטע הבא, תחת “אופטימיזציה” אסביר יותר).

דגש שני: להוציא כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות לאותה קבוצות מילים, לא חשוב כמה חיפושים יש. כמה עם הרבה וגם עם מעט חיפושים – הרבה פעמים הכלי חיפוש מראה הרבה פחות חיפושים מאשר בפועל (במיוחד במילות מפתח שמחשבות “זנב ארוך”) וגם אנשים לא מקובעים למספר מילות מפתח אלא מחפשים בצורות שונות וככה עם מגוון גדול יותר של מילות מפתח מקודמות אפשר לחפש גם צורות חיפוש שונות.

נגן וידאו אודות מחקר מילות מפתח מקצועי ומסודר - לפי נושאים ותתי נושאים

אופטימיזציה

הקמת דפים ייעודיים לכל נושא. אם אני רוצה לקדם את הביטוי “קידום אתרים אורגני”, אני קודם כל אקים דף ייעודי שעוסק רק בנושא קידום אתרים אורגני וכנ”ל דף ייעודי ל “איך לבחור מקדם אתרים”, “קידום אתרים ממומן” וכו’ דף ייעודי לכל נושא

* לפחות מבחינת האידיאל עבודה. מכיוון שיש מאמץ להקים כל דף, לפעמים בוחרים דווקא לא להקים דף ייעודי, אלא לקדם לדף דומה, גם אם זה לא האידיאל, בגלל שיקול של עלות הקמת דף וקידום ביחס לפוטנציאל רווחים למשל.

השתלת מילות המפתח הרלוונטיות בעמוד. מבחינה טכנית הנושא יחסית פשוט. אם אני רוצה לקדם את מילת המפתח “קידום אתרים אורגני”, אני פשוט ארשום בכותרת הדף “קידום אתרים אורגני”. 
מפה אני אנסה לכתוב בצורה כמה שיותר מעניינת למשוך לקראית העמוד או להדגיש את יתרונות המוצר (או גם וגם).
מתחיל לאתגר לפעמים, כשרוצים לשלב מילות מפתח נרדפות. למשל: קידום אתרים אורגני בגוגל, קידום אתרים seo, פרסום בגוגל, שיווק בגוגל, קידום אתרים אורגני לעסקים, קידום ב google, קידום במנועי חיפוש.
יש כאן 7 מילות מפתח, שאמנם טכנית אני יכול לכתוב את כולם, אבל מבחינת הנראות הטקסט יראה לא טוב ומעייף. אז פתרון למשל שעשיתי כאן הוא להשתמש ב “/”, בלי לרשום את מילת המפתח במלואה:

קידום אתרים אורגני
seo / פרסום / שיווק / קידום אתרים אורגני לעסקים ב Google ושאר מנועי החיפוש.

אפשרות נוספות / בנוסף, אפשר להשתיל את מילות / מילת המפתח המרכזית בכותרת ואז בתוך הטקסט שבדף האתר להשתיל את שאר מילות המפתח (ושוב, טכנית זה קל, יכול להיות טיפה מאתגר להשתיל את מילות המפתח בצורה טבעית ורלוונטית).

יצירת תוכן רלוונטי לנושא העמוד

כשאני אומר “תוכן” אני לא מתכוון רק לכתיבת טקסט, אלא גם לסרטונים, תמונות, טבלאות. כל מה שמוצג בתוך העמוד.

וכאן אנחנו מגיעים לחלק הראשון המאתגר באמת. בתור קו מחשבה מנחה, צריך לחשוב “איזה מידע הלקוח מעוניין לדעת כשהוא מחפש את אותה מילת מפתח?”. 

דרך טובה להבין איזה תוצאה הגולש מעוניין לקבל לאחר חיפוש אותה מילת מפתח, הוא פשוט לעשות חיפוש בגוגל וגם מנועי החיפוש של אותה מילת מפתח, ולראות איזה תוצאות מקבלים.
למשל חיפשתי את מילת המפתח “תמונות לחתונה” והתוצאה הראשונה הייתה תמונות, לפני בכלל התוצאות של האתרים, מכאן אני יכול להבין שהתמונות חשובות (ועד כאן אולי ברור מאליו), אחרי תוצאה ראשונה אני רואה שיש עמוד שמציג כמה סוגים של תמונות לחתונה וגם מסביר למה שווה להצטלם ככה, עוד מידע שקיבלתי וכו’ אני יכול לעבור את האתרים בתוצאות הראשונות ולקבל השראה.

מפה אם לא יודעים מה לעשות, אפשר להסתמך על ההשראה של המבנה של הדפים בתוצאות הראשונות ולמתקדמים אפשר לחשוב איך לעשות טוב יותר ואולי בכלל לעשות שונה לגמרי ממי שאפילו תוצאה 1 וזאת בהתאם למה שאנחנו חושבים שייתן את התוצאה המתאימה ביותר לאותה מילת מפתח.

מוניטין האתר / הדף המקודם

בעיקר מורכב מוותק האתר ומקישורים (וגם מ “ציון” שהאתר מקבל, בין היתר על חווית המשתמש הכללית.

* חלק מחיזוק המוניטין של האתר יכול להיות חיזוק כללי של המותג והחיזוק העיקרי כיום אלה הרשתות החברתיות . לא בטוח אבל שיש פה השפעה ישירה על הקידום (למרות שיש מקדמים שטוענים שכן, אני לא ראיתי מקרה בוחן כאלה) אבל יכולה להיות השפעה עקיפה של יחס הקלקה גבוה יותר על מודעות שמובילות לאתר וחווית משתמש טובה יותר בזכות שיסתקרנו יותר / יסמכו יותר ויישארו או יקנו יותק מאתר “ממותג” ועל הדרך האתר יקבל ציון איכות טובה > שישפיע על הקידום האורגני. כרגע אבל אני לא מתייחס לזה אלא רק להיבטים של הקידום עצמו.

  • וותק האתר, זאת האומרת הדומיין של האתר לרוב הוא נתון. לא משהו שאפשר להשפיע, אבל בכל זאת אפשר להשפיע על הוותק האתר וזאת על ידי קניית דומיין וותיק של חודש ומפה אפשר להקים את האתר שלנו או לבצע הפניות לאתר שלנו ואפשר כמובן לחפש לקנות אתר חדש. אם מסתדר, אם לא אז פשוט מקימים אתר חדש (ויש שיטות אחרות של מיקוד בתת נושא והשקעה בתוכן שמאפשרים יחסית להתקדם בטוח ומהר).
  • מוציאים קישורים מאתרים אחרים לאתר שאותו רוצים לקדם.