מחיר קידום אתרים אורגני (seo)

קידום אתרים אורגני בגוגל / במנועי החיפוש מחיר

מקדם אתרים מומחה

מחירון קידום אתרים

מעודכן ל 2024

1000 ש"ח בחודש

הוספת נושא קידום חדש כל שישה חודשים
  • קידום כל מילות המפתח הרלוונטיות לנושא
  • כתיבת תוכן מקצועי (באמת מקצועי)
  • הקמה ועיצוב דף חדש לקידום הנושא
  • אופטימיזציה בתוך ומחוץ לאתר
  • קישורים בהתאם לצורך (בשאיפה להשקיע כמה שיותר באתר עצמו)
  • ניהול האתר (עדכון תוספים, תבנית וכו')
  • שיפורים כלליים באתר (יצירת פופ אפים, שיפור סרגל עליון ותחתון ועוד).

2000 ש"ח בחודש

הוספת נושא קידום חדש כל שלושה חודשים
  • קידום כל מילות המפתח הרלוונטיות לנושא
  • כתיבת תוכן מקצועי (באמת מקצועי)
  • הקמה ועיצוב דף חדש לקידום הנושא
  • אופטימיזציה בתוך ומחוץ לאתר
  • קישורים בהתאם לצורך (בשאיפה להשקיע כמה שיותר באתר עצמו)
  • ניהול האתר (עדכון תוספים, תבנית וכו')
  • שיפורים כלליים באתר (יצירת פופ אפים, שיפור סרגל עליון ותחתון ועוד).

4,000 ש"ח בחודש

הוספת נושא קידום חדש כל חודש וחצי
  • קידום כל מילות המפתח הרלוונטיות לנושא
  • כתיבת תוכן מקצועי (באמת מקצועי)
  • הקמה ועיצוב דף חדש לקידום הנושא
  • אופטימיזציה בתוך ומחוץ לאתר
  • קישורים בהתאם לצורך (בשאיפה להשקיע כמה שיותר באתר עצמו)
  • ניהול האתר (עדכון תוספים, תבנית וכו')
  • שיפורים כלליים באתר (יצירת פופ אפים, שיפור סרגל עליון ותחתון ועוד).

6,000 ש"ח בחודש

הוספת נושא קידום חדש כל חודש
  • קידום כל מילות המפתח הרלוונטיות לנושא
  • כתיבת תוכן מקצועי (באמת מקצועי)
  • הקמה ועיצוב דף חדש לקידום הנושא
  • אופטימיזציה בתוך ומחוץ לאתר
  • קישורים בהתאם לצורך (בשאיפה להשקיע כמה שיותר באתר עצמו)
  • ניהול האתר (עדכון תוספים, תבנית וכו')
  • שיפורים כלליים באתר (יצירת פופ אפים, שיפור סרגל עליון ותחתון ועוד).

12,000 ש"ח בחודש

הוספת שני נושאי קידום חדשים כל חודש
  • קידום כל מילות המפתח הרלוונטיות לנושא
  • כתיבת תוכן מקצועי (באמת מקצועי)
  • הקמה ועיצוב דף חדש לקידום הנושא
  • אופטימיזציה בתוך ומחוץ לאתר
  • קישורים בהתאם לצורך (בשאיפה להשקיע כמה שיותר באתר עצמו)
  • ניהול האתר (עדכון תוספים, תבנית וכו')
  • שיפורים כלליים באתר (יצירת פופ אפים, שיפור סרגל עליון ותחתון ועוד).

באידיאל מבצעים את עבודת הקידום בהתאם לתמורה המקסימלית עבור הלקוח.

לדוגמא: אם ללקוח מאוד רווחי נושא מסוים, אז יכול להיות ששווה להשקיע באותו נושא במקום לקדם נושא חדש. באותה מידה בתחומים עם תחרות נמוכה מאוד נוכל אולי לקדם יותר נושאים ובתחרות גבוהה במיוחד נוכל כנראה נוסיף נושאי קידום בקצב פחות מהיר ונשקיע יותר בכל נושא.

דוגמא נוספת: באתר של אירועים, יכול להיות שנשקיע יותר בעריכת סרטונים ועיצוב מיוחד.

עוד דוגמא: לקוח שהגיע עם אתר שיש בו כבר תוכן ועיצוב טוב, כנראה שנחליט לעשות רק שיפורים והתאמות לדפים הקיימים ולהשקיע בקידום של יותר נושאים במקביל.

ועוד דוגמא: באתרים שמקודמים הרבה זמן, לרוב שווה / צריך לחזור לשדרג את הדפים כל תקופה מסויימת.

דוגמאות לנושאי קידום:

  • יועץ משכנתא
  • יועץ משכנתא מחיר

זאת אומר “קידום נושא” הכוונה להקמת דף, כשיכול להיות הקמה של דף בנושא כללי כמו “יועץ משכנתא” ויכול להיות הקמה של תת נושא כמו “יועץ משכנתא מחיר”.

לא. אין שום התחייבות וממשיכים לעבוד רק מתוך שביעות רצון מקסימלית.

שיתוף פעולה מביא לתוצאות מקסימליות. לקוח שיודע לספק “חומרי גלם” על העסק:

  • סרטונים
  • תמונות
  • חוות דעת
  • הסברים טכניים ומקצועיים על העסק

יוכל להפיק תוצאות מקסימליות מהקידום האתר, ביחס לכל תקציב קידום.

הממוצע הכללי הוא כ 4 חודשים, כשאתרים ותיקים יכולים לראות תוצאה מיד בחודש הראשון של הקידום
לאתרים חדשים בדרך כלל לוקח כ 6 חודשים.
* גם פה תלוי באתר עצמו, שיתוף הפעולה מצד הלקוח, התחום וכו’. כל מקרה לגופו.

לפי מה נקבע מחיר קידום האתר?

כל מקדם מתמחר לפי שיקול דעתו. אני חושב שהמחיר של קידום האתר אמור להתבסס, בגדול, לפני שני פרמטרים – רמת ההשקעה + רמת המקצועיות.

מקצועיות

המקצועיות של המקדם, חשובה בצורה אדירה.

אסטרטגיית הקידום – לקדם לדף הבית או לדף פנימי? איזה מילות מפתח לקדם לאיזה דף? ללכת על מילות מפתח גנריות או ספציפיות?

כתיבה – לכתוב את מילת המפתח בכותרת כולם יודעים, אבל מה היכולות של אותו מקדם לכתוב כותרת טבעית ומושכת שתקדם את האתר בגוגל וגם תמשוך את הגולש?

תכנון מבנה הדף -איך הדף יהיה בנוי? בצורת טקסט שמספק מידע כללי? טקסט שמוכר? אולי גם וגם?

ויש עוד אינספור רזולוציות שאפשר לרדת בקידום שיכולות להשפיע על התוצאות ולגרום ללקוח להרוויח הרבה מאוד כסף או לא להרוויח, במקרה של חוסר מקצועיות
איך יודעים אם לשלם יותר או פחות על קידום?

מקדם אתרים אחד מציע “קידום אורגני” ב X כסף, מקדם אחר מציע קידום אורגני בפי 2 – מה עדיף?
איך לבחון את עבודות הקידום, זה משהו שקשה מאוד לעשות למי שלא בא מתחום קידום האתרים (בעצם 99.9% מהלקוחות). הבעיה היא שכל מקדם אתרים כמעט יודע להציג “תוצאות” של אתרים אחרים שהוא קידם ולהבטיח שהוא “הטוב ביותר” – אז מה עושים?

מעבר ללסמוך על האינטואציה, ולהתרשם ברמה האישית ממקדם האתרים, באמצעות התוכן שמוצג באתר של המקדם / שיחת טלפון עם המקדם, אפשר – למי שרוצה להשקיע – לבקש מהמקדם אתרים, דוגמא לדפי אתר שהוא קידם, לבקש מהמקדם שיסביר מה העבודה שנעשתה ואז לבחון את רמת העבודה לפי מה שהמקדם הסביר שהוא ביצע לטובת הקידום ולבחון את עבודת הקידום של אותו מקדם גם מבחינת הנראות של הדף לעומת המתחרים (עיצוב, כתיבת טקסט וכו’) – זאת הדרך האידיאלית.

* קידום אתרים גדולים פחות מהווים אינדיקציה, כפי שחלק מהמקדמים נוטים להציג, מכיוון שאתרים גדולים עם תקציבים גדולים מגיעים מראש עם אתר מושקע יותר – ללא קשר למקדם – שקל יותר לעבוד ולקדם אתר כזה.
** מומלץ מאוד לעבוד עם מקדם אתרים פרטי שילמד ויבין את העסק שלך, ותהיה למקדם אפשרות לשיקול דעת במה אפשר ושווה להשקיע, לעומת חברה שנותנת מענה חלקי בלבד (רק / כמעט ורק מענה לחלק הטכני של הקידום, ולא לכל הקידום).

השקעה

כתיבה – אפשר לשכתב עוד טקסט מרחבי האינטרנט ואפשר באמת ללמוד את התחום ולפתח כישרון כתיבה ולייצר טקסט ברמת קופירייטר שבא מהתחום עליו הוא כותב.

ניהול האתר – אפשר לעשות תחזוקת אתר בסיסית ביותר ואפשר לשדרג / להקים דפים עם עיצוב ותכנון דפים מקצועי שמתעדכן תמיד.

השקעה כללית – כל מקדם יכול לתת השקעה בהרבה אלמנטים שקשורים בצורה ישירה או עקיפה לקידום, ויכולים להשפיע בצורה דרמטית מאוד על התוצאות.

עד כאן היה המחירון שלי

ובשביל לקבל יותר הבנה על “כמה עולה קידום אתרים אורגני בגוגל?”  ומה מקבלים – נרחיב על עלות קידום אתר באופן כללי בתחום

אז התמחור של נעשה לפי “קצב קידום”. זאת אומרת הצעת המחיר לקידום האתר מתבצעת בהתאם לקצב הוספת נושאי קידום חדשים, שהוא כאמור 6,000 ש”ח להוספת נושא קידום חדש. נניח בתקציב של 2,000 ש”ח בחודש מוספים נושא קידום חדש כל 3 חודשים וכו’ כפי שמופיע במחירון שבתחילת הדף. ככה גם ברור ללקוח מה הוא מקבל וגם זהו מודל תשלום שדוחף את האתר עוד ועוד קדימה ולא נשאר במקום.

תמחורים נוספים:

רוב חברות קידום אתרים מתמחרות את הריטיינר החודשי לפי רמת התחרות – ביחס לאיך שחברות הקידום מעריכות את עצמן (וותק, ניסיון, רמת מקצועיות, רמת השקעה וכו’). במודל הזה יש היגיון, וגם אני עבדתי לפי המודל הזה לאורך השנים, יחד עם זאת, החיסרון במודל הזה שהוא “כללי מידי”. אין משהו מוגדר מה הלקוח מקבל. לכן העדפתי ללכת על מודל שהלקוח יודע מה הוא מקבל (לפחות באופן כללי, יש הגדרה. הלקוח יודע שהוא צפוי לקבל מספר נושאי קידום ביחס לתקציב וכמובן שמדובר על שירות, לא על מוצר,ורובו נמדד באיכות הביצוע ולא / לא בעיקר ממספר הפעולות).

מודל נוסף שמקובל למחיר קידום אתר אורגני, הוא תמחור לפי כמות מילות מפתח. במודל הזה קל יותר להבין מה מקבלים, אבל לדעתי הוא לא דוחף ל”מקסימום” (הרבה פעמים אפשר לקדם עוד מילות מפתח שהן רלוונטיות לאותו עמוד כבר “על הדרך” ואין צורך לתמחר מחדש) ולא נותן בהכרח את המקסימום תמורה לתקציב (יכול להיות שכבר קידמנו את מילות המפתח / חלק ממילות המפתח הכי הרבה שאפשר, ואז זה סוג של בזבוז להמשיך לקדם אותן מילות מפתח).